Bu gadget'ta bir hata oluştu

2/25/2010

Duşta Söylenen En iyi Yerli 90'lar Top 20!

İlginç bir şekilde 90’larım gelmiş! Dönem dönem herkese gelir, ama her seferinde üç beş ‘hakkaten ne kadar da güzeldi şu şarkı yav’ muhabbeti yaptıktan sonra geçen meret bu sefer geçmek bilmedi. Yaklaşık iki haftadır ortalıkta Seçil – Uhde söyleyerek dolaşıyorum. Süha allah belanı vermesin, sen bulaştırdın beni buna! Adam şarkıyı gönderdi, dinlerken bir flashback’ler, bir buhranlar, bir çocukken giyilen terlikler falan...of ki ne off...Tabi önceden televizyon karşısında klibe eşlik edilerek söylenen o şarkılar artık bambaşka bir tarzda söyleniyor: Duş. Duş alırken söylemek, hatta kafada o an oluşturulmuş ufak çaplı playlist bitmeden duştan çıkmamak, ‘dur şunun nakaratını bitirene kadar kafamı bi daha şampuanliym’ demek. Falan filan. Çocukken tamamen boş zihinlere sahip olduğumuz için bir şarkıyı ezberlemek iki dakika alıyormuş haliyle. Hala hepsini hatasız söyleyebiliyor olmam da ayrı saçmalık. Listeyi 20 şarkıyla yaptım, bi o kadarını da elemek zorunda kaldım. En alttan başlayıp zirveye doğru tırmanalım bakalım ne varmış ne yokmuş, neler söylüyormuşum duş alırken.
Ps: Ah o fayanslar, sesimin güzel olduğumu sanmama sebep olan fayanslar!
Ps: Boşuna Mustafa Sandal beklemeyin, yok, sevemedim seni Mustafa!
20) Hakan Peker – Köylü Güzeli
giymiş basma morfistanı (morfistan ne demek anne?)
19) Özlem Tekin – Yar Bana Varmadı
kara haber kıyılara varmış eyvaah
18) Yonca Evcimik – Kendine Gel
herkesin bir sabrı var bardağı taşırıyosun
17) Seden Gürel – Bum Bum
kabul ediyorum sadece nakaratı aklımda bunun, ayrıca bu kadın deliydi, garip bi şapkası vardı beyazdı falan
16) Sertab Erener – Sevdam Ağlıyor
drama queen’lik tohumları bünyeye ekilir
15) Ayna – Ölünce Sevemezsem Seni
durun kızmadan önce hemen açıkliym: ilkokul beş, veda partisi, arzu’yla dans etmiştim
14) Taner – Hiç Affetmedim Kendimi
ben hatalarım için, sana yaptıklarım için hiç affetmedim kendimiii inan bana
13) Tarkan – Kır Zincirlerini
tarkan’ın bence en iyi şarkılarından olmakla birlikte içime gizli clubber tohumları ekmiştir
12) Burak Kut – Bebeğim
sen sevdiiiiimdin, bebeeiiiimdin, neden ayrıldııııııık
11) Ferda Anıl Yarkın – Sonuna Kadar
aylar geçse de, yıllar geçse de, bir ömür böyle sürse de
10) Tarkan – Kış Güneşi
daha çocuğum, yamalı sevda ne demek nerden biliym?
9) Fatih Erdemci – Ben Ölmeden Önce
fenomendi bu herif, mükemmel sesi vardı, ve evet bir itiraf; aşıktım
8) Sibel Tüzün – Beni Bağlamaz
ufak hesaplar! kit-tabıma sıımaz! klip tarifsiz, çekilmiş ilk klip sanırım, muhteşem gülüyorum
7) Gülay – Cesaretin Var mı Aşka
bi gün bi çılgınlık edip seni sevdiğimi söylesem, alay edip güler misin demiş..ne kadar pısırkmış lan
6) Seden Gürel – Devlerin Aşkı
yahu ben bu şarkıyı söyleyince gözlerim doluyor?
5) Bendeniz – Ya Sen Ya Hiç
saç kesimine hasta oldumun hatunu, yahey yaaa heyyya! gelmiyor artık bendeniz gibi cool tipler
4) Emel Müftüoğlu – Hovarda
a ciğerim söyle neyleyelim, sevmeyelim de taşa mı dönelim, bu yüreği kime gösterelim, sen arada sırada uğra bana, hovardayım diye kıyma bana aman amaaan!
3) Seyyal Taner – Alladı Pulladı
mükemmel giriş, mükemmel söz kısımları ve nakarat. klip apayrı güzel, mis!
2) Deniz Arcak – Zehir Ettin
böyle gotik & yamyam & elektronik bir giriş, böyle zehir gibi söz kısımları ve aşırı eğlenceli nakarat gelmedi dünyaya. 4 küsür dakikalık şarkının her bir saniyesini ezbere biliyorum, ayıptır.
1) Çelik – Bu Şehirde
çelik’imin en başarılı şarkısı olmakla birlikte duşta söylemesi eşsiz keyif veren bir şarkı. her çelik nefret edicisinin bile saygı duyduğu, mükemmel alt yapılı devasa bir çalışma. 96 yılının benim 10 yaşıma girmem dışında en büyük olayıdır bu şarkı.
Emel Mütfüoğlu – Yeter, Tuğçe San – Güneşten Sıcak, Tempo, Demet Sağıroğlu – Kınalı Bebek Şebnem Ferah ve Sezen Aksu’nun onlarca şarkısı, Ahmet – Ah Canım Vah Canım, Dayanamam, Cemali, Çelik – Hercai gibi efsaneleri sokamadım listeye, çok üzgünüm. Daha bir sürü vardır hatırlanması gereken şarkı ama bunlar en çılgını, delisi, uğruna fedaisi olduklarım sanırım. Metin Arolat ve Mirkelam gibi isimler, sizi de hiç sevemedim be kuzum, haberiniz olsun.

8 yorum:

Mr.Raven dedi ki...

1 numarada bir Çelik şarkısı olacağına emindim.Nitekim öyle de olmuş.Çok yaşa Sinan sen emi:)

Onun dışında hemen ben de bir liste yapmalıyım.İlhan için duşa gidiyorum...

esra dedi ki...

=)) ben de şaşırmadım senin Çelik fanı oldugunu biliyordum hahaha!-tuhaf ki "yaman sevda" falan yok=) bu arada "hovarda" gerçekten başarılıydı-klibi dahil=) çok severdim- tabi listendeki no.1'm Fatih Erdemci!!! den osylige(?) filmini anımsarım verdiği nasıl bi hisse artık... bu arada Deniz Arcak- Beyaz Vadi'nin olmaması karşısında hayalkırıklığı yaşadım mı? evet!!!
resmen sci-fi bi eser idi:P-esgeçmen hüzünlü olmuş-
hmmm bi de hani nerde Burak Kut ve "Yaşandı Bitti"!!! "günahlar kavrulsun LLLLAAAVİYLEEEEEEEEEE" HAHHAHAHAH!! hep bi motosikletle flashy bi arabanın üstünden uçmak istemişimdir:P

CNRBY dedi ki...

Bu listeyi bekliyordum fakat listede Fatih Erdemci midir nedir olacağına Çelik'ten Hercai olması gerekliydi ve en önemlisi Sibel Tüzün'ü çıkarıp, ikinci sıraya da Burak Kut'tan Yaşandı Bitti'nin kaydırılması gerekliydi. Bu sebeple arkadaşlığımız bir süreliğine gözden geçirilmek üzere yetkililere ulaştırılmıştır.

JE Androcoen dedi ki...

sibel alas-adam in olmadigi listeye liste demem.

Sevgi dedi ki...

yapmaaaaaa bu listede burak kut-yaşandı bitti nasıl olmaz yauvv.... o devrim yapan klibi, dansçıları, new yorkun ortasında the crow gibi siyah deri mantosuyla dolaşan burak kutu nasıl unutursun..hiç olmazsa o motorla sevdiği kızın arabasının üzerinden uçtuğu sahnenin aşkına bu listeye alman lazımdı o şarkıyı..cık cık cık..."ben delikanlıyum..gözüm görmez hiç birşeyi...kanasın dünyahuuvmmm yansın oldu olacak (burada gırtlağı yırtıyoruz) günahlar kaaaavrulsun HAALEVİYLEEENNN" :)

Armageddon dedi ki...

yahu unutmadım o şarkıyı, hakan peker köylü güzeli daha fazla söylediğim bir şarkı işte! napiym :D

Cio dedi ki...

bendeniz'e olanlar... herhalde bundan dramatik bi' roman çıkar. sonu baya arabesk!

ne tatlıymış eskiden...

robocub dedi ki...

esra'ya katiliyorum, beyaz vadi nasil olmaz bu listede! ayrica fatih erdemci konusunda hislerimiz ayni :P