2/04/2012

BENİ ŞU ANA KADAR EN ÇOK GÜLDÜRMÜŞ DİZİLER TOP 5


Listelere aşığız, fetişiyiz. O anki hisler ve düşünceler doğrultusunda liste yapmak enfes bi his. İki ay geçtikten sonra hakkında “pff şu an hiç de öyle düşünmüyorum” dediğim listelerim çok olmuştur, hatta sanırım hepsi öyle.  O zaman lafı uzatmadan hemen listeyi sıralamaya başliym, beni şu ana kadar en çok güldürmüş diziler listesi TOP 5! Seinfeld’ler, Fraiser’lar, Coupling’ler vs kusura bakmasın, kendilerine de fazlasıyla gülmüşlüğüm vardır ama en çok güldüklerim sıralamasında kesinlikle ilk beşte değiller :) “Kahkaha efekti barındıran sitcom” kategorisinden sadece bir dizinin listeye girmiş olması da açıklayıcıdır yeterince sanırım. Beşinci sıradan geriye doğru gidelim.

and in English

Don’t we all just love TOP 5/10/20 lists? I for one dig those kind of “my favorite blah blah top blah blah” lists. It’s a great pleasure for me to list stuff, what’s even more delicious is that I do it mostly in a momentary weakness or admiration, which means even an “all time favorites” list I wrote yesterday wouldn’t match tomorrow’s list! Let’s cut to the chase, this is the “The Funniest TV Series Top 5” but Seinfeld, Fraiser, Coupling and those kind of series silently mourn for they are not included, even though I remember lots of extraordinary moments which made me cry-laugh. Anyway, I’m not a huge fan of sitcoms with long “take your time to laugh cuz it was super funny, right?” pauses and audience laughter effects, so..here is my list! (though I felt too lazy to write about each of the series in English, so the rest is just in Turkish)
5- THE SIMPSONS http://www.imdb.com/title/tt0096697/
South Park, Family Guy vs kusura bakmasınlar. Asla The Simpsons kadar komik olamadılar. Daha lisedeyken televizyonda kaçırmamak için elimden geleni yaptığımı, izlediğimde de gülmekten göz yaşlarına boğulup altyazıları göremediğimi hatırlarım. İngilizce'yi öyle geliştirdim zaten, öğretmen oldum sonra da :)


4-THE BIG BANG THEORY http://www.imdb.com/title/tt0898266/
Dediğim gibi kahkaha efektli diziler benim için 3-0 yenik başlıyor, atmosfere giremiyorum bir türlü. Çok gülsem de aklımda kalmıyorlar. The Big Bang Theory'de durum biraz farklı çünkü replikler ve tipler unutulmaz. Filmdir, kitaptır, bilgisayar oyunlarıdır vs bunlar söz konusu olduğunda "nerd" kategorisine girmekten milimektrik detaylarla kurtulmuş birisiyim -en azından ben öyle sanıyorum- o yüzden bu tiplerin yaşadıkları sıkıntı ve mutlulukları anlayıp, onlarla aynı hisleri paylaşmak çok zor olmuyor benim için. Howard Wolowitz hem tipiyle, hem replikleriyle beni en çok anırtarak güldüren tiptir bu arada.


3- MALCOLM IN THE MIDDLE http://www.imdb.com/title/tt0212671/
Hayır, bu dizi efsane derecede zeki diyaloglarla dolu değildi. Daha çok, yaşanan süper rezaletlerle güldürüyordu. Evde üç tane kontrol etmesi imkansız çocuk (ki her zaman beyinsiz bully modundaki Reese bir numaralı favorim oldu), süper başarısız, süper ilgisiz bir baba ve benim için dizinin en büyük izlenme sebebi kontrol manyağı anne. Benim çocukluğum çok uslu geçmiştir, o yüzden o dönemde hayalini kurup da yapamadığım şımarıklıkların bu çocuklar tarafından büyük bir keyif ve özenle yapıldığı, annelerin en çığrından çıkmış halinde bile kontrolü yitirmemek için onlarla savaştığı bölümler benim gözümde efsanedir.


2 - SCRUBS http://www.imdb.com/title/tt0285403/
Hastane dizilerine hep aşıktım, aşığım. Grey's Anatomy olsun, ER olsun, Chicago Hope olsun, pek sayılmaz ama Nip Tuck olsun (aa bugün yarın bi de best medical tv series diye bir liste yapsam ya haha), tam ısınamadıysam da House olsun hep çok sevmişimdir. Scrubs'a sempatiyle yaklaşmamın sebebi de bir hastane dizisi olmasıydı elbette. Dış ses sayesinde J.D ile anında bağ kurdurtması, yaşanan absürd olaylar ve sonrasında katlanmak zorunda kalmaları da dizinin seyir zevkini benim gözümde bir hayli yükseltiyordu. Özellikle "J.D'nin bir şey söylemesi veya iddia etmesi ve hemen bir saniye sonra aslında öyle olmayacağını hayal ettiği sahneye geçilmesi" benim günlük hayatta sürekli yaptığım bir şeye dönüşmüştü mesela. "Bu akşam deliler gibi spor yapıcam" dedikten hemen sonra "kimi kandırıyosun yaa" edasıyla Scrubs sahne geçiş sesi çıkarıp kendimi o akşam spor yapmak yerine üzeri dondurma ve kurabiye kutularıyla dolu koltuğa gömülü bir şekilde televizyon izlerken hayal etmekten bahsediyorum. İşte bu, Scrubs'ın bana verdiği bişeydi :)



Her şeyiyle başarısız bir devlet üniversitesi, süper saçma hocalar ve İspanyolca dersi için bir araya gelmiş bir çalışma grubundaki enfes tipler: 

Sertifika ve diplomalarının sahte olduğu anlaşıldığı için lisansı iptal edilen eski avukat Jeff











Lisede futbol oynamış ve bırakmış, çoğu zaman doğru yerde doğru espriyi yapsa da  düşük zekalı Troy











Gerçek hayatla bağlantıyı sadece filmlerden diyalog ve referanslarla kurabilen "nerd" Abed












Ultra zengin ve yalancı, yalnız ve yaşlı egotistik herif Pierce (Chevy Chase! "öl" de öleyim!)














Sürekli dinden imandan dem vuran, her şeye "that is so nice" diyen aşırı temiz kalpli Shirley











Anca lise bittikten sonra güzelleşmiş ve lise entrikalarını üniversitede yaşamak isteyen Annie













Muhabbeti abartılı ahlakçı ve feminist yaklaşımıyla mahveden Britta (whatcha gonna knitta?)













Dizinin posterinde kırmızı gömlekli Senor Chang için aslında apayrı bir yazı yazmam lazım. Anlatabileceğimi düşünmüyorum gerçi. Senor Chang'in ayrı bir dizisi olmalı!

Üstüne bir de seyircisine hakaret etmeyen zeki diyaloglar ve espriler düşünün. Bildiğiniz bilmediğiniz filmlere, dizilere, süper kahramanlara ve tv klişelerine yapılan göndermeleri falan da ekleyin, 20 dakikalık bir bölümü tekrar tekrar geri alıp bir saatte anca bitirebildiğinizi düşünün. Bu listeyi sırf Community'yi birinci sıraya koymak için yazmış bile olabilirim. Scrubs'tan beri beni bu kadar güldüren bir şey olmamıştı. Birinci sezonun ilk üç beş bölüm epey  tutuk gidiyor aslında, biraz şans verirseniz sonrasında kendini aşıp her bölümde ışıl ışıl parladığını göreceksiniz. Etrafınız üç beş tane çok komik insanla çevrildiğinde belli bi yerden sonra mala bağlayıp ota boka gülen insan konumuna düşersiniz ya hani, böyle ağzınız artık sürekli açıktır, vücut rölantide kendi kendine kahkahalar atar, işte özene bezene yaratılmış bu tipleri izlerken attığım kahkahaları bu duruma benzetiyorum ben. Şu anda dizi üçüncü sezonun ortasında araya girmiş durumda. Yapılan açıklamalar tamamen iptal edilmediği yönünde. Bu yaza doğru devam edecek deniyor fakat bu dördüncü sezonun varlığını garantilemiyor maalesef, reytingleri beğenilen düzeyde değil demek.

JÜRİ ÖZEL ÖDÜLLERİ: FUTURAMA, MODERN FAMILY

(Anlık bir düşünceye kurban gittiler, listeyi başka bir ruh halinde yapsaydım Modern Family ile The Simpsons yer değiştirir miydi, veya Futurama direkt üçüncü sıradan girer miydi bilemedim :)

Hiç yorum yok: